page view image

MER Session 2. nov: BLÅNE + Mens (Vi Venter)

Informasjon
event image

MER Session er et konsept i Ila Kirke, en festivalkveld med både nye og etablerte artister, ny musikk, en spennende venue og en kirkekonsert i en helt ny drakt, Q&A med musikerene og mingling++.

//

Over blåne etter blåne, mellom Bergen og Synnfjell, finner du duoen BLÅNE, bestående av Mina Klokkersveen Thomle på vokal og Henrik Aam på bass. Gjennom deres låtskriving møtes sjelfull vokal og mektig bass, og herfra skapes et musikalsk landskap der melodier, harmonier og blåtoner møtes, slik som fjellene forenes i horisonten. Derav navnet BLÅNE! De har flere låter på repertoaret, som de blant annet har fått spille på oppvarmingskonsert for Sissel Kyrkjebø. De brenner for live-opptredener og å skape øyeblikk som fanger lytteren.

I teaterstykket «Mens (vi venter)» møter vi fem unge kvinner på et venteværelse. Mye kan skje på et venteværelse. Hva er det egentlig vi venter på? Venter vi på legen, tannlegen eller psykologen? Eller venter vi på at eksen skal ringe, at det skal slutte og regne eller at lykken skal snu? I den lange ventetiden forenes de i alt de venter på, og lurer på, om seg selv, verden og andre. For noen innebærer dette å bli litt sinna, for andre er det kanskje å gå på do fem ganger på tjue minutter som gir følelsen av kontroll, men for noen må det sterkere ting til.
Fremføres av Mari Endrestøl, Tara Caroline Hauge O´Rourke, Julie Rudsengen, Nora Egerdahl og Aida Schistad Camara.

//

Dørene åpner kl 19 - konserten starter kl 19:30.